Coberta verda als Porxos d’en Xifré
El conjunt emblemàtic d’edificis conegut com Porxos d’en Xifré acull una de les cobertes verdes més grans de Barcelona. Un dels edificis (carrer Llauder, 1) va ser un dels guanyadors del concurs de cobertes verdes de l’Ajuntament de Barcelona. Aquesta finca, juntament amb les altres tres que l’envolten, mostra la primera fase de naturalització de les cobertes dels edificis.
Sergio Carratalà, de MataAltaStudio, és el dissenyador d’aquest espai. Com que es tracta d’un edifici patrimonial, s’han dut a terme treballs de restauració de l’estructura preexistent, com ara la neteja de murs, miradors, panells, patis d’accés, la instal·lació telefònica i les cambres frigorífiques, entre d’altres. També s’han instal·lat plaques solars a les claraboies i dipòsits de recollida d’aigua de pluja.
Eixverd s’ha encarregat de la part verda sobre la impermeabilització d’EPDM. Hem instal·lat les capes tècniques, el reg, el substrat i les plantes. La primera finca finalitzada va ser la del carrer Llauder, 1. Eixverd hi va treballar entre juny i octubre de 2019. Hi ha més de 3.000 plantes, una dotzena d’arbres, un estany i un parell d’horts.